การใช้เครื่องมือสื่อสารเพือโฆษณาและการประชาสัมพันธ์ 3(2-2-5) Utilization of Communication Media for Advertising and Public Relations
ความหมาย ลักษณะ และบทบาทของเครื่องมือสื่อสารประเภทต่างๆ เพื่อโฆษณาและประชาสัมพันธ์องค์กรและสินค้า รวมถึงเทคนิคในวิธีการใช้เครื่องมือ สื่อสารแต่ละประเภท เช่น สื่อสารมวลชน สื่อกิจกรรมพิเศษ ฯลฯ และหลักการเลือกใช้ เครื่องมือประชาสัมพันธ์และสื่อโฆษณาเพื่อสื่อสารงานโฆษณาและประชาสัมพันธ์


Meaning, characteristics and roles of various kinds of communication media for advertisement and public relations for organizations and products, techniques in using media for a particular type of communication – mass media, activity media, etc.; principles of using communication media for advertisement and public relations