คำอธิบายรายวิชา

     นักศึกษาจะต้องเรียนรู้ถึง หลักการตลาดท่องเที่ยว ความเป็นมาบทบาทและความสำคัญของการตลาดท่องเที่ยว การปรับตัว รับมือในสถานการณ์วิกฤติของสังคมโลก การวางแผน วิเคราะห์ทางการตลาดท่องเที่ยว การพัฒนาส่วนประสมทางการตลาด การแข่งขันเชิงกลยุทธ์ การกำหนดกลุ่มเป้าหมาย การจัดทำแผนธุรกิจทางการตลาดท่องเที่ยว ศึกษาพฤติกรรมการบริโภคของนักท่องเที่ยว ศึกษาวิจัยการตลาดท่องเที่ยว อธิบายหลักวิธีวิจัย การจัดทำสื่อออนไลน์ในการพัฒนารูปแบบของการตลาดท่องเที่ยว รวมถึงนโยบายของภาครัฐเกี่ยวกับการตลาดท่องเที่ยว


     Students will study principles of tourism marketing, roles and importance of tourism marketing, adaptation to the crisis in the global society, planning and analysis of tourism marketing, developing of mix marketing strategies, targeting group competition, developing business marketing plans for tourism, consumer’s  behavior of tourists. Students will also learn tourism marketing research, explain research methodology, create online media to develop tourism marketing models, study government policies regarding tourism marketing.