การฝึกทักษะการฟัง พูด อ่าน และเขียนภาษาอังกฤษ โดยการอ่านและกรอกเอกสารที่ใช้ในการดําเนินงานทางธุรกิจ การอ่านและการเขียนจดหมายโต้ตอบทางธุรกิจ การอ่านและการเขียนข้อความทางไปรษณีย์อิเล็กทรอนิกส์(e-mail) การสนทนากับลูกค้าและคู่ค้าในสถานการณ์ต่างๆ เช่น การแนะนําตัว การตอบรับและปฏิเสธ การขอโทษ การนัดหมาย การเสนอขายสินค้า เป็นต้น
Practice communication skills in a business context; listening, speaking, reading and writing, practice reading and completing business documents, reading and writing correspondence and email in various contexts, conversation with clients and trading companies; making introductions, expressing agreement and refusal, apologizing, making appointments, presenting and selling products, etc.