ศึกษากิจกรรมที่เกี่ยวข้องกับการจัดจำหน่าย การเคลื่อนย้ายผลิตภัณฑ์จากแหล่งผลิตไปสู่ผู้บริโภคคนสุดท้าย ลักษณะและวิธีการดำเนินงานของสถาบันธุรกิจประเภทต่างๆ ที่เข้ามาปฏิบัติกิจกรรมเหล่านี้ ซึ่งประกอบด้วย กลุ่มคนกลางประเภทต่างๆ การกระตุ้นและส่งเสริมคนกลาง การควบคุม และการประเมินผลระบบการจัดจำหน่าย The study of marketing and distribution system, the movement of product along the supply chain that start from manufacturing to end user. The strategy and procedure of various organizations that involve in this supply chain including the strategy of intermediary and middle man that is used to control, stimulate and evaluate the distribution system