บทบาทและหน้าที่ของผู้ค้าส่งและผู้ค้าปลีกต่อธุรกิจ เศรษฐกิจและสังคมการดําเนินงานของผู้ค้าส่งในการซื้อและการจัดจําหน่ายสินค้า กลยุทธ์การค้าส่ง การจัดการสินค้าทําเลที่ตั้งร้านค้าส่ง การควบคุมสินค้าคงคลัง และการให้บริการแก่ผู้ค้าปลีก หลักการจัดการร้านค้าปลีกที่ว่าด้วยสถาบัน การจัดรูปองค์การ การเลือกทําเลที่ตั้ง การจัดร้านค้าและสินค้า การจัดซื้อ การกําหนดนโยบายสินเชื่อ การกําหนดราคา การใช้ตราและเครื่องหมายการค้า กลยุทธ์และเทคนิคต่างๆในการค้าปลีก


Role and function of the wholesale and retail to business, economy and society. The operation of the wholesale in purchasing and distributing. Wholesaling strategy. Product management. Location of wholesalers. Inventory control. Services provided to retailers. Retail management. Organizational administration. Selection of location. Shop and product display. Purchasing. Credit policy setting. Pricing. Usage of brand and trademark. Retailing techniques and strategies.